Ads 468x60px

Wednesday, March 17, 2010

SMS අවදානම්!

කොට්ටෝරුවා හැම ගහටම කොට කොට ගොසින් ගෙසෙල් ගහට කොටපු දවසට හොට පැටලෙනවලු.අපේ තරුණ කෙල්ලො කොල්ලො මේ බව හොඳට දන්නව මම හිතන්නෙ ! කොහොම වුණත් මම කියන කථාව නම් ගොඩක් අයට අසුභදායක වෙන්න පුළුවන්....

අපේ කාලෙ නම් කෙල්ලට හරි කොල්ලට හරි පණිවිඩයක් දෙන්න අපමණ වෙහෙසක් දරන්න ඕන. අතර මැදියන්ටත් සම්තින් එකක් දෙන්න වෙනව ඒත් දැන් හැමෝගෙම අතේ ෆෝන්,එස් එම් එස් වලින් පණිවිඩ දෙන්න පුළුවන් කොච්චර පහසුද? පහසු තමයි මේ එස් එම් එස් වල අවදානම ගැන දන්නව නම්!......

ඉස්සරනම් එස් එම් එස් වලින් යවපුව උසාවියක් වත් පිළිගන්නෙ නෑ ඒත් දැන් මේ එස් එම් එස් නීති ගත කරගෙන යන බව ආරංචියි ලඟදිම අපට නිල වශයෙන් දැන ගන්න ලැබේවි දැනටමත් ජනමාධ්‍ය වලත් මේ පිළිබඳ සටහන් පලවෙලා තියනව "මම ඔයාව බඳින්න පොරොන්දු වෙනව" කියල යැව්වොත් ඉතින් ‍බෙරේ බැඳගත්ත කියල හිතා ගන්න.....වැරදිලා වත් එහෙම දෙයක් කියන්න එපා ඕන නම් මෙහෙම කියන්න "ඔයා මම කියන විදියට හොඳන් හිටියොත් විතරක් මම ඔයාව බඳින්න පොරොන්දු වෙනව" කියල එතකොට පොඩ්ඩක් ෂේප් වෙන්න පුළුවන්! එහෙමත් නැත්නම් E-mail to SMS තමා හොඳම ක්‍රමය. 

දේශ බම්බු.....

කවුරු කවුරුත් බලයි මොන බම්බුවක්ද මේ..කියල, හැබැයි මේකත් ඉතින් එක්තරා අසාධාරණයක් තමයි! ඉස්සර කාලේ ගමක ගරු නාමයක් ලබන්න නම් හොඳ නමකුත් අරගෙන වැඩදායි පුද්ගලයෙක් වෙන්න ඕන ඒ විතරක් නොවෙයි පන්සලේ හාමුදුරුවන්ගෙ සහ ප්‍රදේශයේ ප්‍රභූන්ගෙන් නිර්දේශයකුත් ඕන මොහු ගරු නාමයක් සඳහා සුදුස්සකුයි කියා. ඒත් දැන් මොකද වෙලා තියෙන්නෙ??

  සෙවිල්ලක් බැලිල්ලක් නොමැතිව දේශපාලන වාසි ලබාගැනීමේ අරමුණින් ඕන සුනඛයෙකුටත් පුද්ගලයෙකුට එම අවස්ථාව ලබා දෙන තත්වයක් තමයි තියෙන්නෙ.පහුගිය කාලෙ රජයට අයත් ප්‍රාදේශිය සභා සහ පළාත් සභා වල සියලුම සභාපති වරුන්ට /නගරාධිපති වරුන්ට මේ "දේශ බන්දු" යන ගරු නාමය පුදකරගෙන ගියා ඒ අතර වංචා,දූෂණ,හිරේ විලංගුවේ වැටුණු ආදී සෑම සියලු දෙනාටම ඒ පට්ටම ලැබිල තියනව මෙම ගරුනාමයන් ලබාදීම කොතෙක් දුරට සාධාරණද? කවුද මේව දෙන්නෙ? කාටද බලය තියෙන්නෙ?මෙම ගරුනාමයන් ලබාදෙන්නේ රජයේ මැති ඇමති වරුන්ද?

ගරුනාම ගැන කථා කරනකොට ආචාර්යය උපාධිය ගැනත් කථා කළ යුතුයි අට වසරට විතරක් ඉස්කෝලෙ ගියපු කෙනෙක්ට ආචාර්යය උපාධියක් දුන්නොත් ? මැරකම් කරන කෙනෙක්ට ඒ මැරකම් වෙනුවෙන් උපාධියක් දුන්නොත්? නොගෙන ඉන්නෙ කවුද? කිසිවිටකත් එය ලබාගත් පුද්ගලයාට දොස් පැවරීම සාධාරණ නැත මරකම තිබුණද එය ඔවුන්ගේ වාසනාගුණය මතුවීමක් විය හැක නමුත් මේ උපාධි දෙන එවුන් නම්...."ගරු" යන වචනයෙහි පවා අරුත වනසන සුනඛ ගනයේ රොත්තකි.කට්ටිය නම් කියයි කෝ ඔයාගෙ මනුස්සකම ඇයි දේශ බම්බු කියල දැමිමෙ කියල එහෙම දැම්මෙ දැනට දීපුව ඔක්කොම එහෙම නිසා.

දේශපාලන වාසි තකා දේශයේ ගරු නාමයන් වැනසීම මනුස්සකම වෙබ් අඩවිය හෙළා දකියි!




සිත නිවන මඟත් ඔබ!

Sunday, March 14, 2010

අතිගරු ජනාධිපති තුමනි!

ඇත්ත කතා කලාම අදාල පුද්ගලයින්ට වදිනව ඒකට මම කියන්නෙ හරි තොප්පිය දාගන්නවා කියල කලින් ලිපියෙ සිදුවූ අසාධාරණයක් ගැන කථා කළාම ඒකට අදාල මින්ස්සු කුප්ත වෙලා මට දුරකථනයෙන් පවා බැණ වදිනව ඒකයි අහිංසක මම දුරකථන අංකය ඉවත් කලේ බයට නෙවෙයි වාතයක් වුණ නිසා. කොහොම වුණත් මහ ලොකුවට මනුස්සකම ගැන කථා කරන උදවියමයි ඒ වගේ අමනුස්සකම් කරන්නෙ.
ඒත් අපි කොහොමද අසාධාරණේ දැක දැක ඇස් කන් පියාගෙන ඉන්නෙ? අද මම කියන්න හදන්නෙ තවත් ඒවගේ දෙයක්.......

බොහොම අමාරුවෙන් අපේ කොල්ලො කෙල්ලො ඉගෙන ගෙන කැම්පස්වල කට්ට කාල උපාධියක් ගත්තම එහෙමතත් නැත්තම් අමාරුවෙන් විය හියදම් කරල ඉගෙන ගෙන උපාධියක් ගත්තම ඒ අහිංසක උපාධිය අතකොලු කරගෙන මේ අහිංසකයින් ගෙ කරපිටින් සැප ගන්න හදන අපේ රටේ දේශපාලන හෙංචයියලා ගැන කථා කළ යුතයි. මේ දින වල උපාධිධාරී සංගම් හරියට......හරිම ක්‍රියාශ්‍රීලියි....සතියට එකක් වත් රුස්වීම්.....ගස් ගල් ගානේ පොස්ටර් ගහන්නෙ උපාධිධාරීන්....ගෙයින් ගෙට ගිහින් ජන්ද හිඟමන් යදින්නෙත් උපාධිධාරීන් ,තරුණ පෙරමුණු හා සංගම් හතු පිපෙන්නාක් මෙනි.ඇයි එක පාරටම මේ වගේ ප්‍රබෝධයක්?????

ආණ්ඩුපක්ෂය දේශපාලන තුරුම්පුවක් ලෙස භාවිතා කරණ "ජනසභා ලේකම්" තනතුර නිසා නොවෙද  මේ පිබිදීම? එමෙන් ජලසම්පාදන/ලංගම/වරාය/ගුවන් තොට වැනි ආයතන වල ඇති තනතුරු පොදි පිටින් වපුරමින් ‍මේ හොර දේශපාලුවන් තමන්ට ඡන්දය දුන්නොත් මෙම පත්වීම් හදා දෙන බව කියමින් ගජරාමෙට තම දේශපාලන අරමුණු මුදුන් පමණුවා ගැනීමට වෙහෙසෙන ආකාරයක් දැක ගත හැකිය අහිංසක උපාධිධාරීන් හා රැකියා විරහිත තරුණයින් තම දහසක් පැතුම් හද තුල මුළුගන්වා බලාපොරොත්තු නම් වූ මිරිඟු දිය දැක දැක ඒ දෙසට දීවිමට සිදුව ඇත.....

කෙසේ නමුත් මෙම දේශපාලන කාරයින් තවත් වසර හයකට බලය ඉල්ලාගත් පසු තම යුතුකම එසේ නැත්නම් දුන් පොරොන්දු අනිවාර්යයෙන්ම ඉටුකළ යුතුයි කියා නීතියක් නොමැත එම පොරොන්දු ඉටු නොකළ හොත් අපට කළහැකි කජ්ජක්ද නොමැත එම අවුරුදු හය අවසන් වූ පසු මේ උපාධිධාරීන් සහ තරුණයින් පිරිස කුළිවැඩක් හෝ සොයාගෙනය එම අවුරුදු හයෙන් පසු රැවැට්ටීමට තවත් පිරිසක් බිහිවීද ඇත එවැනි තත්වයක් උඩ මොවුන් තම යුතුකම ඉටු කරාවි යැයි අහිංසක ලෙස බලාපොරොත්තුවක් තබාගත හැකිද?

කෙසේ නමුත් ආදරණිය දේශපාලන මහතුවරුණි/නොනාවරුණි අපේ අසරණ දුප්පත් උපාධිධාරීන් හා තරුණ තරුණියන් මෙලෙස අමු අමුවේ බොරු පොරොන්දු දී දේශපාලන වැඩකටයුතු වලට යොදා ගැනීම මනුස්සකම බ්ලොග් අඩවිය හෙළා දකියි! ඔවුන්ගේ දක්ෂතාවන්ට ගරුකොට ඔවුන්ට රැකියා ලබාදීම මැනවි .


අතිගරු ජනාධිපති තුමනි මේ ඔබේ අවධානය පිණිසයි!

ලැජ්ජයි කියන්නෙ විලි ලැජ්ජයි....!

ශ්‍රී ලංකාවේ දැනට විශාලම පරිගණක ජාලය වන School Net හී හැම පාසලකටම ලබා දුන් වෙබ් අඩිවි සේවාවට මොකද වුනේ? පාසල් වෙබ් අඩවි ‍ටික කෝ? මෙයට වග කිවයුත්තේ කවුරුන්ද? අප දන්නා ආකාරයට නම් සිදුව ඇත්තේ මෙම වෙබ් අඩවි Hacker වරයකුගේ ග්‍රහණයට හසුවී මයි මහ ගෙදරටත් හොරු පැනපි. කෙසේ නමුත් මෙම වෙබ් අඩවි භාරව ක්‍රියා කළ ආයතනය ගැනද සඳහන් කිරීම වටී එනම් ශ්‍රී ලාංකේය තොරතුරු තාක්ෂණ මහ ගෙදර නමින් විරුදා වලිය ලත් මොරටුව සරසවියයි.මෙම සරසවියේ මහ ලොකු ඉංජිනේරුවන්ට අඩුම තරමින් වෙබ් සර්වර් එකක් වත් පාලනය කළ නොහැකිද? මොවුන් මෙසේ වගකීමෙන් තොරව කටයුතු කරන්නේ මන්ද? මා ඉහත කී කථාව කට කථාවක් නම් වහාම මේ පිළිබඳ වගකිව යුත්තන් අහිංසක පාසල් ළමුන් ඉදිරියේ මෙම පාසල් වෙබ් අඩවි නැති වීම සම්බන්ඳව කරුණු දැක්විය යුතුය.

මොරටුව සරසවියේ (බලධාරියා විසින් කපාහරින ලදී) අදාල බලධාරින්ට මීට වැඩිය ලැජ්ජාවක් තවත් කොයින්ද එහෙව් වගකීමක් නැති සරසවියේ අදාල අංශය ඉදිරියේ සරම කැහිපට ගසා හූවක් කීමට තරම් වටී.
*සැලකිය යුතුයි- මෙහි දී මා ඉදිරිපත් කළ කරුණු අසත්‍ය නම් එහි සත්‍යය කරුණු දන්නා අයට මෙහි සත්‍යය වටහා දීමට හැකියාව ඇත
*එසේම මේ පිළිපිබඳ පාසල් ප්‍රජාව ඉදිරියේ කරුණු දැක්වීම වටී

Saturday, March 13, 2010

දුවමු...

තොරතුරු තාක්ෂණයට ඇලුම්කරන අයට මෙන්න තවත් අපෙන් පුංචි අත්වැලක් මම ඔබට දෙන්න හදන්නෙ පරිගණකයක් ක්‍රියාත්මක කිරීමේදි පහසුවෙන් වැඩකල හැකි Run විධාන අවස්ථාවෙහි එන විධානයන් කිහිපයක්. මෙම විධානයන් භාවිතයෙන් අපිට පහසුවෙන් පරිගණකය ක්‍රියාත්මක කර ගන්න පුළුවන් උදාහරණයක් ලෙස Character Map එක ලබාගැනීමට  Key Board එකේ Windows යතුර සමඟ R අකුර Press කර එහි charmap වශයෙන් Type කර OK අවස්ථාව හෝ යතුරුපුවරුවේ Enter Key අවස්ථාව භාවිතය මගින් පහසුවෙන් එම වැඩසටහන ක්‍රියාත්මක කර ගැනීම දැක්විය හැක. 



Friday, March 12, 2010

රෙද්දෙ මැජික්......


මැජික් දාපු කලින් ලිපිය ගොඩක් දෙනෙක් බලල තිබුණ හැහොම කැමතියි වගේ ඒ නිසා ඔන්න තවත් මැජික් එකක් දාන්න හිතුණා.හැබැයි මැජික් කිවිවට මැජික්මත් නෙවෙයි පොඩි සෙල්ලමක් බලන් ඉන්න අයට නම් මැජික් වගේ තමයි.මෙහෙමයි කරන්නෙ,
  1. කාඩ් කුට්ටම අරගෙන අත් දෙකත් හෙඳට වැහෙන්න විදියට රෙද්දකින් වහ ගන්න
  2. කාඩ්ටික ඔක්කොම  අංක සටහන් නොකරපු පැත්ත උඩට සිටින සේ තියා ගන්න ඕන
  3. ඉස්සරහ ඉන්න කෙනාට කියන්න ඒකෙන් රෙද්ද ඇතුලෙන් හිමිහිට කොළයක් අරගෙන බලලන්න කියල
  4. ඒ බලන අතරෙදි අර පුද්ගලයාට නොදැනෙන ලෙස කාඩ් ටික අනෙත් අතට හරව ගන්න (අංක සටහන් කල කොටස උඩට හිටින සේ)
  5. දැන් එයාට කියන්න කොළය තමන්ට ඕන තැනක තියන්න කියල (හැබැයි රෙද්ද උස්සන්න ඉවත් කරන්න නම් දෙන්න එපා එතකොට වැඩේ මාට්ටු)
  6. එතකොට ඒ පුද්ගලය කොළය තියන්නෙ ගත්ත විදියටමයි ඒ කියනෙ අංක සටහන් කල පැත්ත යටට සිටින සේ.
දැන් අරන් බලන්න එයා බලපු කොළය මොකද්ද කියල අපිට කියන්න පුළුවන් මොකද අනිත් කොළ ඔක්කොම එකම දිශාවකට තියෙන කොට ඒ කොලේ විතරක් අනෙක් අතට තියෙන්නෙ ඇයි අපි කාඩි ටික අනෙක් අතට හැරෙව්ව නේ මම කියපු දේ පැහැදිලි වුණාද දන්නෙ නෑ කමක් නෑ කට්ටියට පොඩ්ඩක් හිතන්නත් ඉඩ තියන්න ඕන දැන් ඉතින් පොඩි එවුන් ටිකක් වටකරගෙන ඔය මැජික් එක කරන්න තියෙන්නෙ.

වේවැල වටා ඉකිබිඳ දඬුවමක් පැතූ..

පැන මඩකඩිති වැව් තාවුල වැහි කාලේ ..
පෙන්නා මඟ නොමඟ නොවැටී යන තාලේ..
සිප් කිරි පෙවූ මූසිලයන් උඩු මාලේ..
අපෙ ගුරුතුමා යයි තාමත් ඉස්කෝලේ....

මේ සිංදුව ඇහුවම අපේ ඇස් වලින් කඳුළු එන තරම් සංවේදී වෙනව අපි අපේ සුන්දර පාසල් කාලයට මොහෙතකට ගමන් කරනවා වගේ දැනෙනවා . මෙහිදී සුනිල් එදිරිසිංහ නම් අසහාය කලාකරුවාගේ සුන්දර කටහඬ මේගීතයේ සුන්දරත්වයට මොණර පිලක් වගේ..මෙහා පළමු පදපේලි වලින් පැවසෙන්නෙ ගුරුවරයා සිසුන්ට යා යුතු නිවැරදි මඟ පෙන්වන ආකාරයයි මඩ ගොහොරු නැමැති කරදරවලින් බේරී හරි මාර්ගයේ යන ආකාරය ගැන ගීත රචකයා උපමාවක් යොදමින් කියා පායි දෙවන පද පේලි වලදී යම් උපහාසාත්මක යෙදවුමක් භාවිතා කර ඇත සිප් කිරි පෙවූ මූසිලයන් උඩුමාලේ... යනුවෙන් සිසුන්ඉහළ ස්ථාන වල වැජබුනත් ගුරුවරයා එතැනම බව මින් කියවේ.

සාමා අමර විකුණති බස් පොලේ කජු..
කුමාරෝද පිටු දන්දෙති එයින් මතු..
උගතමනා ශිල්පය පිල් කඩ නොපැතූ..
වේවැල වටා ඉකිබිඳ දඬුවමක් පැතූ......

මෙම කොටසින් කියැවෙන දේ ගැන විමසුමු, මෙම කොටසේ පළමු පද පේලි දෙකෙන් කියවෙන්නේ එකල ශිල්පය ඔනෑකමින් හදාරා නොමැති අය අද දුක්විදින බවත්,උගතමනා ශිල්පය පිල් කඩ නොපැතූ..වේවැල වටා ඉකිබිඳ දඬුවමක් පැතූ...... යන්නෙන් අදහස් වන්නේ එසේ දුක් විඳින පුද්ගලයන් පසු තැව්ල් වන ආකාරය නොවෙද? ඒ දුන් දඬුවමේ අගය දැන් ඔවුනට වැටහෙන බව කියා පෑමට උත්සාහ දරා ඇත.

රන්මසු පට පිලි අභරණ උරණවෙලා....
සමන්පිච්ච කැකුළිය ගෙයි මිළීන වෙලා....
ගුරු නිවහනේ කඳුළට උල්පතක් වෙලා..
ලොකු හාමිනේ ඇත බිතු සිතුවමක් වෙලා...

මෙම කොටස ගීතයේ සංවේදීම කොටස සේ මා දකී  පාසල් ගුරුවරයකුගේ කථාවේ අවසන් ජවනිකාව මෙය ලෙස කිව හැක එකළ ලොකුහාමිනේ යැයි අදහස් කරන්නේ පාසලේ මුල් ගුරුතුමාගේ බිරිදයි එසේම මෙම ගීතයේදී මෙම කථාවට ලක්වූ ගුරුතුමාගේ බිරිද පාසල් ගුරුවරියක් යැයි සිතේ . රන්මසු පට පිලි අභරණ උරණවෙලා....සමන්පිච්ච කැකුළිය ගෙයි මිළීන වෙලා....ගුරුනිවහන අභාවයට ගොස් ඇති අතර ‍ඇය මෙලොවින් සමු ගත් ආකාරයක් මෙහිදී කිය වේ.

Thursday, March 11, 2010

අපිත් පෙන්නමු මැජික් .....

ගොඩක් අය මැජික් පෙන්නන්න නම් දන්නව හැබැයි ඒව මැජික් කිව්වට මැජික්මත් නෙවෙයි ඒවට නින්ජා පෙන්නනව කිව්වෙත් නම් හරියටම හරි ඒත් මම දැන් කියන්න හදන්නෙ ඇත්ත මැජික් ගැන හැබැයි මැජික් කාරයො නම් කවදාවත් මැජික් එකක් තවත් කාටවත් කියල දෙන්නෙ නෑ ඒත් මම එහෙම නෑ හැබැයි ඉතින් මම මැජික් කාරයෙක් නෙවෙයි වුනාට කාඩ් කුට්ටම ගත්තම නම් මැජික් පෙන්වනව.

මේ මැජික් පොත මට හම්බවුනේ අන්තර්ජාලයෙන්මයි  එකක් දෙකක් කරල බැලුව කරන්න පුළුවන්  පොඩ්ඩක් බලන්න සිම්පල් මැජික් ටිකක් තමයි තියෙන්නෙ පොඩි තැනින් පටන් ගත්තොත්  අපිටත් ක්‍රිස් ඒන්ජල් වගේ හොඳ මැජික් කාරයෙක් වෙන්න පුළුවන් එතකොට අපිටත් පුළුවන් වෙයි ඔෆිස්වල තියන බඩු එහෙම අතුරුදහන් කරන්න.

අවංකව බොරු කරපු.!